Jak realnie poprawić jakość swojego życia – 6 sposobów

Z tego artykułu dowiecie się, jak podnieść jakość swojego życia, sposobami, które są w zasięgu ręki. Jaki wpływ na Twoje samopoczucie ma ograniczanie informacji dotyczących koronawirusa, jakie znaczenie w czasie kwarantanny mają codzienne rytuały, jak produktywnie spędzać czas w domu. Piszę także o relacjach w czasie kwarantanny i tężyźnie fizycznej. Zapraszam!

Życie stanęło głowie, a świat się zmienił w kilka dni

Z dnia na dzień nasze życie wywróciło się do góry nogami. Dom, który wielu z nas kojarzyło głównie z przystanią na noc, gdzieś pomiędzy pracą, obowiązkami lub kinem, kościołem, szkołą, czy wreszcie – kawiarnią. Dziś dom staje się centrum naszego życia w tych wszystkich obszarach. Osoby, które widywaliśmy kilka godzin dziennie, mamy teraz nieustannie obok siebie. Zwierzaki domowe nie mogą uwierzyć w swoje szczęście, a my zastanawiamy się jak nie przytyć i nie zwariować od przytłaczających informacji z mediów.

Nasze życie się zmienia. Czy są jednak sposoby na to, aby jego jakość nie spadała? 

Jak realnie podnieść jakość codziennego życia – przedstawiam 6 sprawdzonych przeze mnie metod

1. Ogranicz programy informacyjne dotyczące koronawirusa

Wszystkie portale, media społecznościowe zalewane są wiadomościami o pandemii: jak się rozwinie, kto o niej wiedział a nie zareagował, ile osób umarło w ciągu ostatniej godziny.

Nasze myśli krążą wokół tego co czytamy, a jeśli karmimy się tylko negatywnymi informacjami, to bardzo łatwo wpadamy w stany lękowe i nerwice. 

Korzystajmy tylko z rzetelnych informacji i nie róbmy tego co godzinę.  Dlatego zamiast odpalać po raz dziesiąty internet w poszukiwaniu aktualnej liczby zachorowań, sięgnijmy po książkę, którą dostaliśmy na Święta. Skoro do tej pory nie mieliśmy jeszcze czasu przeczytać, to może właśnie teraz jest okazja, aby nadrobić zaległości. Zamiast zdjęć z Bergamo, oglądajmy wspólnie rodzinne albumy i pielęgnujmy wspomnienia. Spróbujmy przekierować nasze myśli na to, co przynosi nam spokój, wywołuje uśmiech, bo to kreuje nasze nastawienie do rzeczywistości i bezpośrednio wpływa na nastrój.

2. Nadaj rytm dniu

Zaplanujmy godziny posiłków, czas poświęcony na pracę, Netflixa, na rozwój zainteresowań. Wyznaczmy sobie małe cele, jak np. pościelenie łóżka, sprawdzenie nowej metody parzenia kawy, porządek w szufladzie. Odzyskamy wtedy utracone przez przymusową kwarantannę poczucie kontroli. 

W planie dnia niech nie zabraknie wspólnych chwil na kawę, kiedy wyciszymy telefony i włączymy kojącą muzykę. Pomyślcie, jak kiedyś zabiegani piliście niedobrą kawę ze stacji benzynowej, i jak marzyliście wtedy o niespiesznych chwilach w zaciszu domu z kubkiem porządnego naparu od Kawiarza (nieoficjalnie i z nutką humoru, zapraszam w tym miejscu do mojego sklepu) Teraz jest czas na docenienie tych momentów! Dokumentujcie je – piszcie wiersze, róbcie zdjęcia ,,małych radości”. Dzięki temu, po latach będziecie pamiętać to, co najlepsze z tego czasu: być może pierwsze w życiu ulepione pierogi, godziny rozmów on-line z przyjaciółmi, balkon pełen kwiatów – bo wreszcie jest czas ich pielęgnację.

3. Rozwijajcie zainteresowania

Wróćmy na chwilę do 31 grudnia, kiedy spisywaliśmy na kartce postanowienia noworoczne. Nic dziwnego, że każdego roku pojawiają się te same, skoro pracujemy coraz więcej i de facto czasu mamy coraz mniej. Ostatnio wiele kursów i szkoleń jest dostępnych za darmo. Może czas podszkolić się hiszpańskiego, nauczyć szydełkowania albo skorzystać z mojego  kursu ,,Domowy  Barista” (link do kursu znajduje się tutaj)?

4. Nie zapominajmy o aktywności fizycznej 

Bardzo spodobało mi się zalecenie specjalistki z rosyjskiego Ministerstwa Zdrowia, aby co godzinę włączać muzykę i po prostu tańczyć! Taniec przecież idzie w parze z wydzielaniem endorfin – hormonów szczęścia, redukuje stres, odpręża, mobilizuje niemal wszystkie mięśnie. Co więcej, muzyka wpływa bezpośrednio na nasze emocje – wreszcie możemy dać im upust! Lubię mawiać, że tam gdzie kończy się kawa zaczyna się sztuka. Taniec jest naszą formą wyrazu, a więc jest sztuką. Kończymy zatem kawy, włączamy Straussa i porywamy partnerki do walca.

5. Przytulajcie się

A teraz trochę czułości. Przytulanie to potężna broń w walce ze stresem i jednym z najpotężniejszych narzędzi do budowania przywiązania. Dobre relacje z bliskimi i niski poziom stresu, to podstawowe aspekty wysokiej jakości życia. Jeśli to możliwe, to podarujmy bliskim trochę fizycznego ciepła. 

6. Wybierajcie dobrą kawę

Okazuje się, że nie jacht, czy willa to synonim wysokiej jakości życia, a proste, codzienne czynności i gesty. Jeśli codziennie pijesz kawę, to jej jakość wpływa na jakość Twojego życia. Jeśli codziennie widujesz się z tymi samymi ludźmi, to Twoja relacja z nimi równa się jakości Twojego życia. Otaczaj się tym, co dobre i zmieniaj swoje otoczenie na lepsze.

Wielka podróż życia, o jakiej marzyłeś, przeżycie niezwykłej przygody zdarza się tylko raz, a kawę pijesz codziennie. Dlatego zachęcam Cię do sprawdzenia jak będzie wyglądało Twoje życie u boku Kawiarza.

Nie poddajemy się zniechęceniu i lękom! Już niedługo ponownie spotkamy się na kawie, i nie będzie to rzeczywistość wirtualna. Dbajmy o zdrowie fizyczne i psychiczne swoje i najbliższych i cieszmy się kolejnym dniem, który otrzymaliśmy w prezencie.

Szczere uściski i pozdrowienia przesyła

Wasz Kawiarz